wtorek, 10 maja 2016

O tym jak Grażyna dekoracji okno w sypialni dekorowała

Każdy jest w czymś beznadziejny. Nawet jak twierdzi, że nie jest, to i tak w czymś jest. Nawet mężczyzna. No tak, też się dziwię.

Ja na przykład jestem beznadziejna w liczeniu w pamięci, w grach komputerowych 3D (tak, kiedyś istniały takie nie w 3D, ale w sumie w nie też byłam beznadziejna), w znajomości aktorów i hodowli kwiatów doniczkowych. Jestem też beznadziejna w temacie zasłon i firanek w oknach. Prawdziwa ze mnie Grażyna dekoracji okiennych. 

Wiadomym i naturalnym jest, że ten kto już się dowie w czym jest beznadziejny i fakt ten zaakceptuje, to instynktownie w swoim środowisku szuka jednostek uzupełniających. Osobistych doradców, którzy swoją wiedzą pokrywają nasze braki. I tak właśnie moi doradcy w kwestii zasłon mówią mi jak je prać, jak prasować i że prasować w ogóle trzeba, jak podwijać i obcinać, nie szarpać jak "się nie da" i nie przytrzaskiwać oknem.

Wczoraj doradca doradził, że czas najwyższy uprać. To uprałam. Radościom nie było końca, kiedy się okazało, że prasować jednak nie trzeba. Wszystko szło gładko - do czasu wieszania. I tu przyznać muszę od razu, wieszania nieskomplikowanego, rzekłabym nawet wieszania dla idiotów. Nie żadne tam żabki, co to nasze matki całe życie na nie klęły, nie żadne kółeczka czy jakieś inne szyny. Prosta sprawa, patyk i dziurka. Patyk włożyć w dziurkę i przeciągnąć. Wyjąć z drugiej strony i zawiesić na haczykach. Sam fakt, że Ikea nie dołączyła instrukcji obsługi, świadczy o najwyższym stopniu prostoty przedsięwzięcia. 

A Grażynę przerosło. Grażyna nie dała rady. Wiele soczystych sformułowań padło z wysokości krzesła podstawionego pod okno. A kiedy w końcu, wśród tych ozdabiających kobiece, subtelne usta słów, udało się wepchnąć zasłonę na patyk, patyk wepchnąć na haczyk, powtórzyć z drugą zasłoną, tak aby pierwsza nie spadła i nie zapomnieć o firance, która idzie na pierwszy patyk, blokowany przez haczyk od zasłony... to w myśl starej, polskiej zasady "jeśli możesz coś zrobić dwa razy - zrób to" okazało się, że ... że środek okna ozdabia wielka metka z Ikei, czyli zasłony tył na przód. I od nowa... także tak. 


Ostatecznie misja zakończyła się sukcesem i złamanym paznokciem, ale efekt wart był walki. W sypialni teraz pachnie bez i pachną czyste zasłony, a ja napawam się widokami, zanim jutro dokonam tam standardowej, porannej demolki. 


Śliczny mamy ten maj! Bzy pachną jak szalone, dni coraz dłuższe, za chwilkę będą konwalie i za jeszcze chwilkę truskawki :D

Buziaki!
Magda




11 komentarzy:

  1. Piękna i stonowana ta sypialnia :))))
    Temat wpisu - bardzo zgrabnie poruszony został :) - przypomina mi o moich własnych "beznadziejnościach", może nie są one firankowo - zasłonowe, ale są, istnieją.. i nie da się ukryć tego faktu, trzeba je po prostu w sobie zaakceptować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie wnętrza. Sypialnia jest piękna, subtelna, dopracowana.
    I pięknie w niej majowo pachnie-bzem:)
    uściski wiosenne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie szybko mdleją ręce przy zawieszaniu. tak mam.
    a swoją drogą przypomniałaś mi iż najwyższy czas kupic nową.
    Bardzo mi się podoba wasza sypialnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A nie można bylo tej metki obciąć?... Nie żebym się czepiala, tak tylko pytam... :-p :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Grażyna obetnie metkę, to skąd będzie wiedziała, jak zasłonę wyprać? ;)

      Usuń
    2. No tak... tu może być problem :-D ;-))

      Usuń
  5. Piękna ta Wasza sypialnia! Efekt wart był faktycznie tego paznokcia Grażynowego! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, to ze mnie też czasami taka Grażyna:) Nie przejmuj się, liczy się efekt! Sypialnia wyszła super:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  7. Dlatego firan i zasłon u mnie nie uświadczysz;) Zero, nie ma.Tylko rolety zaciągane na noc a za dnia gołe okna.Tak lubię najbardziej;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie tu... zasłony robią klimat...
    Zastanawiam się jakim cudem przegapiłam tyle Twoich postów!
    Nadrabiam ;)))
    Pozdrawiam!
    E.

    OdpowiedzUsuń